Verse 74
ஆத்துமா அனாதியோ ஆத்துமா அனாதியோ?
மீத்திருந்த ஐம்பொறி புலன்களும் அனாதியோ?
தர்க்கமிக்க நூல்களும் சதாசிவமும் அனாதியோ?
வீக்கவந்த யோகிகாள் விரைந்து உரைக்க வேணுமே!
Translation:
Is the soul eternal, is the soul eternal,
Are the five sense organs and senses eternal?
Are the debating books and Śadāśivam eternal?
The Great Yogins!
You should tell quickly.
Commentary:
The nature of the
limited soul, senses, sense organs, pramāṇa and the state of Śadāśiva
are all explored here. Pati, pasu and
pāsam are the three concepts central to Śaiva philosophy. Pati is the Lord, pasu is the
limited soul and pasam is the bondage.
In this verse, Pati is referred to as Śadāśiva, pasu
the atma and pāsam as the senses and sense organs. The information collected through the sense
organs and senses give the atma or pasu, a sense of limitation
thus clouding its true nature as the universal consciousness/eternal bliss or Śadāśiva. The pramana or the Vedas and Agamas
that describe these three concepts are said to be divine utterances and hence
eternal in nature.
Pluralistic
view claims that all the three entities pati, pasu and pāsam are always
distinct and eternal. Monistic view to
which Tirumular and his follower, Civavākkiyar subscribe to, claims that all
the three stop existing once their true nature is realized. Civavākkiyar is beseeching the truly
accomplished souls, the yogins, to tell him whether they are truly three or one
and whether they are eternal. The term vīkka vanda yogikāḷ may also be
translated as the yogins who have control or sublimation of the senses.
ஆத்மா, புலன்கள், பொறிகள், நூல்கள், சதாசிவம் ஆகியவற்றின்
தன்மை இப்பாடலில் ஆராயப்படுகிறது. சைவ
சித்தாந்தத்தின் மூன்று முக்கிய தத்துவங்கள், பதி, பசு பாசம் என்ற
மூன்றாகும். இவற்றில் பதி என்பது சிவன்,
பசு என்பது ஜீவன், பாசம் என்பது இவையிரண்டையும் பிணைக்கும் புலன்களும்
பொறிகளுமாகும். இப்பாடலில் பதி என்பது
சதாசிவம் என்ற சொல்லால் குறிக்கப்படுகிறது. புலன்களாலும் பொறிகளாலும் பெறப்படும்
அறிவு அளவுக்குட்பட்ட தன்மையைத் தோற்றுவிக்கிறது.
இவற்றைப் பற்றிய அறிவைத் தருவன வேதங்களும் ஆகமங்களும். அவை இறைவனின் சொற்கள், முதலும் முடிவுமற்றவை
என்று கருதப்படுகின்றன.
பதி, பசு பாசம் என்ற மூன்றும் எப்போழுதும் தனித்தன்மையுடன்
இருப்பவை, அவை எப்பொழுதும் ஒன்றாவதில்லை என்று கருத்து உண்டு. ஆனால் திருமூலர் இவை
மூன்றும், உண்மை அறிவு தோன்றும்போது ஒன்றாகின்றன என்று கூறுகிறார். இவரது கருத்தையொட்டி சிவவாக்கியரும் இம்மூன்று
தத்துவங்களின் தன்மையையும் விளக்குமாறு யோகிகளைக் கேட்கிறார். வீக்க வந்த யோகிகள்
என்ற தொடர் புலன்களைத் தனது கட்டுக்குள் வைத்திருக்கும் யோகிகளைக் குறிக்கும்.
No comments:
Post a Comment