Thursday 23 January 2014

86. Remaining under the skies

Verse 86                                                      
சோதிபாதி யாகிநின்று சுத்தமும் பலித்துவந்து
போதியாத போதகத்தை ஓதுகின்ற பூரணா
வீதியாக ஓடிவந்து விண்ணடியில் ஊடுபோய்
ஆதிநாதன் நாதன் என்று அனந்தகாலம் உள்ளதே

Translation:
Remaining with effulgence as half, with purity also occurring, 
The fully complete One reciting the untaught teaching,
Flowing as the path and reaching under the space and pervading it,
It remains as the Primal Lord, Lord since eternity.

Commentary:
The Ultimate Reality remains as one with and without a form.  Hence, Civavākkiyar says that the Lord has effulgence as half.  This part represents the formless form.  The other half is with a form.  The Ultimate Reality is complete purity.  It is the fully complete Guru who teaches the untaught teachings.  The wisdom the Ultimate Reality imparts is not textbook knowledge but practical spiritual experience.  For a yogin, upon breath control, the kundalini śakti flows through the six centers and reaches a spot twelve inches above the head called dvādasa sthānam. This is referred to in the third line.    The path mentioned is the track that the Kundalini śakti takes during its flow.  The space below ‘the sky’ is this dvādasa sthānam above the head.  The Kundalini śakti and the realization that ensues upon it reaching the site are all nothing but the Ultimate Reality.  This is the ‘Ādinathan’, the Lord who is the eternal, unique, primal One.


இறைவன் அருவமாகவும் ஒரு உருவுடனும் இருப்பவன்.  அதனால் சிவவாக்கியர் இறைவனை ஜோதி பாதியாக இருப்பவன் என்று கூறுகிறார்.  இது இறைவனின் அருவ நிலையைக் குறிக்கிறது.  இறைவன் தூய்மையே உருவானவன்.  புத்தியால் அறியும் அறியும் அறிவு கற்றுக்கொடுக்கப்படும் அறிவு. புத்தியால் படித்ததை மனத்தால் உணருவது, அனுபவத்தால் பெறும் அறிவு கற்றுக்கொடுக்கபடாத அறிவு. இறைவன் இந்த அறிவை ஆன்மீகத்தேடலையுடைவனுக்கு அருளுகிறார்.  மூன்றாம் வரி குண்டலினி யோகத்தைக் குறிக்கிறது.  வாசியைப் பயிலும் ஒரு யோகி தனது பிராணனை ஆறு ஆதாரங்களையும் தாண்டச் செய்து சஹாஸ்ராரத்துக்கு பன்னிரண்டு விரற்கடை மேலே இருக்கும் த்வாதச ஸ்தானத்துக்கு ஏற்றுகிறார்.  இதையே சிவவாக்கியர் விண்ணடி என்று குறிப்பிடுகிறார்.  அந்த இடத்தை அடைந்த ஒரு யோகி இறைநிலையை ஆதிநாதனை உணர்ந்தவராக சமாதி நிலையில் பலகாலம் இருக்கிறார்.

No comments:

Post a Comment