Friday 24 January 2014

87. How the Jiva enters and leaves the body

Verse  87
இறைவனால் எடுத்தமாடத் தில்லையம் பலத்திலே
அறிவினால் அடுத்த காயம் அஞ்சினால் அமைந்ததே
கருவு நாதம் உண்டுபோய் கழன்ற வாசல் ஒன்பதும்
ஒருவராய் ஒருவர் கோடி உள்ளுளே அமர்ந்ததே

Translation:
In the beautiful Thillai ambalam adorned by the Lord,
The next body adorned due to mind, is made up of the five,
Consuming the nada the fetus sloughs off through the nine apertures
One as another, within the millions it remained.

Commentary:
This verse talks about how births occur.  This world tillai ambalam was created by the Lord.  The second line can be interpreted in two ways.  The Lord, through his awareness, vimarsha according to Kashmir Saivism, takes many forms, that is, becomes the manifested world.  This could also mean that the limited souls take birth in this world due to their mind.  Birth and life experiences occur when one mentally associates with actions one performs.  Karma attaches to the limited due to its mental associations.  (If the soul performs the action with the clear idea that it is not the doer and enjoyer of the benefits of the action then it breaks this karmic attachment and thus future births).  The birth that occurs due to karma involves a body made up of the five elements.  Within this body the limited soul manifests as a form which occurs through nada or the primordial sound the first step in manifestation.  Having been born, the soul tires itself by going in and out of the nine apertures of two eyes, two ears, two nostrils, mouth, and apertures of excretion.  In this way the soul remains within millions of life forms in this world.


இப்பாடல் பிறவி எவ்வாறு ஏற்படுகிறது என்பதை விளக்குகிறது.  இறைவன் இவ்வுலகை, தில்லை அம்பலத்தைப் படைத்தான்.  தனது விழிப்புணர்வினால் அவன் பல்லுயிர்களாகினான். இதனை சிவவாக்கியர் அறிவினால் எடுத்த காயம் என்கிறார்.  மேலும், ஜீவன்கள் அனைத்தும் தனது அறிவினால் உணர்ந்து செய்யும் கர்ம வினைகளினால் பல பிறவிகளை எடுக்கின்றன என்றும் இதை விளக்கலாம்.  இந்த ஜீவனின் சரீரம் பஞ்ச பூதங்களால் ஆனது.  நாதமே இந்த சரீரத்தின் முதல் வெளிப்பாடு.  இத்தகைய சரீரத்தில் புகுந்த ஜீவன் ஒன்பது வாசல்களான கண், காது, மூக்கு, வாய், பிறப்புறுப்பு, கழிவுறுப்பு ஆகியவற்றின் மூலம் இந்த சரீரத்தை விட்டு விலகுகிறது.  ஞானம் பெற்ற ஒரு ஜீவன் மட்டுமே சஹாஸ்ராராதின் மூலம் உடலைவிட்டு வெளியேறுகிறது.  இவ்வாறு ஜீவன்கள் பல கோடி பிறவிகளை எடுத்து சம்சாரத்தில் உழல்கின்றன.

No comments:

Post a Comment