Verse 90
உடம்புஉயிர் எடுத்ததோ உயிர் உடம்பு எடுத்ததோ
உடம்புஉயிர் எடுத்தபோது உருவம் ஏது செப்புவீர்
உடம்புஉயிர் எடுத்தபோது உயிர் இறப்பது இல்லையே
உடம்புமெய் மறந்து கண்டு உணர்ந்து ஞானம் ஓதுமே!
Translation:
Did the body take up the soul, did the soul take up
a body,
Whenthe body took the soul what was its form, please
tell,
When the body takes up the soul, the soul does not
die,
Disregard the body as truth, see the truth, realize
it and utter the wisdom.
Commentary:
The way the
soul and body are joined is a big puzzle.
Scriptures say that a soul takes up an appropriate body to commensurate
with its previous karma. This seems to
be true as otherwise if it is the body that took up the form of a soul, then
what should be the form of the body before it took up the soul? A body is called as ‘this’ based on the soul
that occupies it. Even though the soul
does not have a particular form it is usually referred to by its body- as in a
human, a dog, a cat or a plant. How can a
specific body be created without knowing what type of soul, a soul with a karma
that warrants a particular type of body to it, will occupy it? Also, when the body and the soul dissociate
at the time of death, it is only the body that is destroyed. The soul remains eternal.
Civavākkiyar
reflects on these ideas in this verse.
He first wonders whether it was the body that took up a soul or whether
a soul took up a specific body. Unless
the soul decides to animate a body, the body with a particular identity does
not exist. On the flip side, unless
there is a body, the soul cannot animate it. This seems like a chicken and egg
conundrum where one does not know which came first.
Based on
modern science, one may say that everything started from a single cell, the
pluripotent stem cell. However, even the
stem cell differentiates and becomes a muscle cell, a brain cell or a blood
cell. All these cells have a specific
character and a particular function. How
is the decision that one is a muscle cell and not a blood cell made? Who makes it? Is it the soul that occupies it that decides
this or is it the cell that decides what type of soul should occupy it and make
as it is? There is no answer to these
questions yet.
However,
there is one thing that is definite.
Without the soul, the body does not exist. It immediately starts
degrading. Hence, it must be that the
soul is eternal and not the material body.
Hence, we should realize the eternal nature of the soul and not be
limited by the forms we see. The body,
which is called mei or truth in Tamil is really ‘not true’, poi.
இப்பாடலில் சிவவாக்கியர் உடலும் உயிரும் சேர்த்த மாயையைப்
பற்றி பேசுகிறார். ஒரு உயிர் தனக்கு ஏற்ற
ஒரு உடலை எடுத்துக்கொண்டதா அல்லது ஒரு உடலுக்கு ஏற்ற உயிர் அதனுள் புகுந்ததா? எது முதலில் தோன்றியது உடலா உயிரா? உடல் என்றால் ஒரு உயிர் அதனுள் புகுமுன் அதன்
உருவம் எதுவாக இருந்தது? என்ற கேள்விகளை சிவவாக்கியர் இங்கு கேட்கிறார்.
ஒரு உடல் அதனுள் ஒரு உயிர் புகுந்த பின்புதான் ஆடு, மாடு,
மனிதன் என்று அழைக்கப்படுகிறது. அந்த
உயிர் அவ்வுடலை விட்டுப் பிரிந்தபின் அது பிணம் என்று அழைக்கப்படுகிறது. முடிவில் அழிந்தும் போகிறது. அதேபோல் ஒரு உயிர் ஒரு உடலை எடுத்த பின்புதான்
ஒரு உயிரினமாகக் கருதப்படுகிறது. அதற்குமுன்
அவ்வுயிருக்கு ஒரு பெயர் இல்லை, குணம் இல்லை.
ஆனால் உடல் அழியும்போது உயிரும் அழிவதில்லை. இவ்வாறு இது கோழி முதலில் வந்ததா முட்டை
முதலில் வந்ததா என்ற குழப்பத்தைப் போல உள்ளது.
முடிவில் பார்க்கும்போது உடல் மெய்யல்ல பொய் ஏனெனில் அது
அழிகிறது என்பது புரிகிறது. அதனால் ஒருவர்
மெய்யற்ற மெய்யை விட்டுவிட்டு உண்மையைக் கண்டுணர வேண்டும் என்று சிவவாக்கியர்
கூறுகிறார்.
No comments:
Post a Comment