Friday, 8 March 2013

52. Like capturing the tiger with a goat....



Verse 52
ஆடுகாட்டி வேங்கையை அகப்படுத்து மாறுபோல்
மாடுகாட்டி என்னைநீ மதிமயக்கல் ஆகுமோ
கோடுகாட்டி யானையைக் கொன்றுரித்த கொற்றவா
வீடுகாட்டி என்னைநீ வெளிப்படுத்த வேணுமே.

Translation:
Like capturing the tiger with a goat as the bait,
Is it fair to delude my mind showing wealth?
The king who killed and skinned the elephant fiercely!
Showing liberation you should reveal me (to myself).

Commentary:
A goat is tied as bait if one wishes to capture a tiger.  Just as how the goat brings death or confinement to the tiger, worldly attractions such as wealth will bring death or destruction of humans.  The term ‘māḍu’ means both a cow and wealth.

http://farm4.staticflickr.com/3301/3601623897_7d30ff714b_z.jpg?zz=1
            Civavākkiyar brings to attention the episode where Lord Śiva killed Gajasura and wore his skin as a raiment.  The story goes as follows:  Once a demon, Gajasura prayed to Lord Siva and obtained the boon that Lord Siva will remain within his heart in the form of a linga.  However, Lord Siva was needed for the job of killing the three asuras who constructed the Tripura.  Therefore, the Devas praised Lord Siva who grew in proportions and split open Gajasura thus emerging from his heart.  When Gajasura lamented about his poor state, Lord Shiva promised him that he would wear Gajasura’s skin as clothing.  Civavākkiyar requests the Lord to use mokṣa as the bait and thus reveal his true nature instead of using wealth as the bait and get his mind muddled further. 

The elephant represents pride.  The Lord adorning the skin of the elephant represents that he has controlled pride.  Civavākkiyar refers to the episode of Gajasura just to indicate that a real seeker should tear out from his bondages and discover his true nature or self.

புலியைப் பிடிக்க விரும்புபவர்கள் முதலில் ஒரு ஆட்டை ஒரு குச்சியில் கட்டுவர். புலி அதைத் தின்ன வரும்போது பொறியில் சிக்கிக்கொள்ளும். இவ்வாறு ஆடு புலிக்கு இறப்பை, சிறையைக் கொண்டு வருகிறது.  அதேபோல் இறைவன் நமக்கு செல்வத்தைக் காட்டி உலகத்தில் பினைக்கின்றான்.  நம்மால் அத்தளையிலிருந்து எளிதில் விடுபட முடிவதில்லை. மாடு என்பது செல்வத்தையும் கால்நடையையும் குறிக்கும்.  இப்பாடலில் கஜாசுரனின் கதை நினைவுகூறப்படுகிறது.  யானை என்பது அகங்காரத்தையும் தமோ குணத்தையும் குறிக்கின்றது.  முதல் சக்கரமான மூலாதார சக்கரத்தில் உள்ள யானை இக்குணங்களையும் அவற்றின் வலுவையும் குறிக்கின்றது. சிவவாக்கியர் இறைவனிடம் தங்கு செல்வத்தைக்காட்டாமல் தன்னை மோட்சத்தைக் காட்டிப் பிணைக்குமாறு வேண்டுகிறார்.

No comments:

Post a Comment